Виховні заходи

Урок-подорож
Перший раз у перший клас
Мета: викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, однокласниками,
          розвивати інтерес до навчання, виховувати бажання добре вчитися,
          повагу до школи та її правил.

І.Організація класу
Вступне слово вчителя.
-         Шановні батьки, любі діти і всі гості наші! Я вітаю вас зі святом – Днем знань, бажаю вам міцного здоров’я та здійснення всіх бажань.
Щойно пролунав дзвоник, що закликає наших малят на перший урок у житті. Вони стали першокласниками. Подивіться, шановні батьки, які в нас гарні діти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі! А батьки? Я переконана, що кращих батьків просто не існує.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-         Мені дуже приємно, що всі ми  зібралися в одному класі, щоб разом вирушити у подорож до Країни Знань, яка завершиться лише через 9-11 років. Подорожуватимемо на казковому  красені-кораблі, у нас є штурвал, якір, рятівний круг. Щоб підтвердити своє право носити почесне звання школярів, ви маєте пройти випробування. Я сьогодні буду вашим капітаном, але даватиму вам можливість постояти біля штурвала. Діти, хто вміє плавати?
-         А навіщо нам рятівний круг?

Вже найменші всі зібрались.
Так гарно всі приготувались.
І гості всі, напевно ждуть,
Коли ж, нарешті, вже почнуть?
Ну що ж, всідайтесь всі зручніше.
І не шуміть, сидіть тихіше.
Ми подорож нашу починаємо,
Якір піднімаємо.

-          Підняти якір!  (звучить запис «Шум моря»)
-         Попливли!
ІІІ. Основна частина
1.     Слово вчителя
-         Сьогодні розпочинається ваше шкільне життя. Погляньте одне на одного, посміхніться! Кожна подорож починається зі знайомства. Пропоную познайомитись! Давайте  кожен на рахунок «1», «2», «3» голосно скаже своє ім’я. ( Діти вигукують)
-         Ой як вас багато! А ви почули, як кого звати?  Знайомство не відбулося! Ви, мабуть, зрозуміли, що всім разом говорити не можна. Говоритимемо по черзі.
2.     Розповідь учителя про себе.
3.     Інтерактивна вправа «Знайомство».
Діти виходять до штурвала і представляються.
-         Назвіть своє ім’я та розкажіть, чому вас так назвали.
-         Назвіть першу літеру вашого імені.
Візьміть зірочку зі свої ім’ям  і дайте батькам, щоб вони написали бажання для своєї кровиночки.
-         Ось ми трішки й познайомилися. І саме цієї хвилини ми стали однією шкільною сімєю, народився наш шкільний учнівський колектив. Якщо ми так само весело і дружно долатимемо всі незгоди, радітимемо успіхам кожного, то наше шкільне життя буде світлим і радісним, цікавим і незабутнім. Для того щоб закріпити наші бажання, я пропоную підвестися зі своїх місць, утворити коло.
Діти утворюють коло, узявшись за руки. Співають на мелодію «Добрий жук»:
-         Встаньте, діти, встаньте в круг,
Встаньте в круг, встаньте в круг!
Живе на світі добрий друг,
Старий добрий друг.
Встаньте, діти, встаньте в круг,
Встаньте в круг, встаньте в круг!
Ти мій друг, і я твій друг,
Старий вірний друг!
- Друг! Діти, хто такий друг?
-         Посміхніться одне одному.
-         Міцно потисніть руку сусіда праворуч, ліворуч.
-         Візьміться за руки і повторіть :

                Ми всі – одна сімя,
                Неповторні – ти і я,
                Будемо всі дружити,
                В мирі й злагоді жити.

Попливем на кораблі
До незнаної землі!
Разом будемо навчатись,
Забавлятись і сміятись.
Буде все у нас гаразд.
Ми веселий, дружний клас!


4.     Наш кораблик зупиняє  Крячка-Морячок. Він хоче знати, чи готові ви до школи. Чи вмієте збирати портфель.
Завдання 1. Відгадати загадки .
Це будуть не просто загадки, а загадки про школу і шкільне приладдя. Загадки-добавлянки. Приготувались?

Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш … ( Буквар ).

Є чарівник у школі в нас,
Ану, впізнайте, хто він?
Озветься – тиша йде у клас.
Озветься ще раз – гомін.
Щоб не спізнились на урок,
Нам голос подає… ( дзвінок ).

Вчить читати й рахувати,
І писати, і співати
Всіх дітей довкола
Наша люба… ( школа ).

Виводить букви і слова
Ота цікава штучка,
В руці виблискує здаля
Нова, гарненька… ( ручка ).

Всяк школяр його шанує,
Бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець?
Це звичайно… ( олівець ).

Ручки й олівці, щоб знали
Ми кладемо у … ( пенали ).

Завдання 2. Послухайте вірш «Миколка - першокласник»
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи..
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошити, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід м’яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще стільця, стола, і парту,
І географічну карту,
Трактора, машинку, мило –
Вже й надворі звечоріло.
Сів Миколка, дума думку:
«Чи усе поклав у сумку?»

Завдання 3
Гра «Збери портфелик до школи». Діти отримують аркуші паперу і з’єднують ті предмети, які необхідні в школі.

Молодці, діти, ви впоралися і з цими завданнями.



5. Гра «Правила для учнів»

-         Щоб легко дорогою знань крокувати
І якнайбільше про світ дізнатися,
Здолати усі на шляху перепони, рибки
Країни Школярів для нас відкриють закони,
Ви пам’ятайте про них повсякчас.
Сьогодні чіткий вам даємо наказ:
-         Якщо в класі галас, грюкіт, де вже там вивчать науки! Тож ви галас не здіймайте, в класі тишу зберігайте.
-         Спитає вчитель – треба швидко встати, і сісти , коли скаже вам сідати.
-         Хочете відповідати, треба руку піднімати.
-         Сидіть за партами рівненько, пишіть завдання спокійненько.

Заходить вчитель — треба встати.
Коли дозволить, тихо сядь.
Спитати хочеш — не гукай, а тільки руку піднімай.
У школі парту бережи.
І на парті не лежи.
Щоб урок минув не марно,
Треба сісти рівно, гарно.
Не базікай на уроках, як папуга чи сорока.

6.  Діти, на нашому шляху  скриня зі скарбом. Чи не будете ви проти, якщо ви заглянемо у неї.  Читання й обговорення казки «Сім лозин».
-         Про кого йдеться в цій казці?
-         Що дав батько перед смертю синам?
-         Чи зміг кожен зламати свою гілочку?
-         А коли батько зібрав докупи всі сім гілочок, чи змогли зламати сини гілки?
Ось так у житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, у гурті, то ніякі вороги вас не здолають, і всі негаразди ви легко подолаєте. Ось і ми з вами зберемо наші гілочки в пучечок і перев’яжемо стрічкою. Цей пучок стане символом єдності нашого класу, символом дружби.

7.  Продовжимо наш маршрут. На нашому шляху кораблик, але якийсь дивний. Пірати нас лякають, що не дозволять слідувати далій, зачинять нас до в’язниці, якщо не дамо обіцянки. Згодні?


Обіцянка школяра
-         Будете старанно вчитись читати, гарно писати і рахувати.
Будете в альбомі своїм малювати, добре співати й вірші вивчати.
-         ОБІЦЯЄМО!
-         Обіцяєте я старатись, працювати, не лінуватись,
     Педагогів поважати і оцінки гарні мати!
-         ОБІЦЯЄМО!
-         Книги й зошити любити, берегти, а не губити.
-         Акуратними завжди бути, щоб нічого не забути.
-         ОБІЦЯЄМО!
-         Вчитись будете сумлінно і поводитись відмінно.
Щоб батьки могли радіти, що такі в них гарні діти.
-         ОБІЦЯЄМО!
8. Вручення посвідчень першокласника.
До школи добре ви підготувались.
Я бачила, як ви всі старалися,
Труднощів у дорозі не лякалися.
Цікавістю очі горіли.
Дай вам, Боже, здоров’я і сили,
Щоб невтомно нове пізнавать.


ІУ. Заключна частина.
Вправа «Моя мрія»
- У кожного з вас, діти, є своя мрія. Складіть долоньки разом, піднесіть їх до ротиків і пошепки вимовте свою мрію: «Я мрію про ….».
  Заховайте свою мрію в кулачок, притуліть до серця, потримайте трохи і відпустіть, дмухнувши на неї. Нехай ваші мрії летять і обов’язково збуваються.  А батьки свої мрії записали на зірочках. Ми їх помістимо на небо і вони осяватимуть нам шлях, а через 4 роки побачимо, чи здійснилися.

Мандрівка вже закінчилася
-         Чи цікавим був для вас наш урок?
-         Що ви зрозуміли?



























-        Якщо в класі галас, грюкіт, де вже там вивчать науки! Тож ви галас не здіймайте, в класі тишу зберігайте.

-        Спитає вчитель – треба швидко встати, і сісти , коли скаже вам сідати.


-        Хочете відповідати, треба руку піднімати.

-         Сидіть за партами рівненько, пишіть завдання спокійненько.



- Буду старанно вчитись читати, гарно писати і рахувати.
Буду в альбомі своїм малювати, добре співати й вірші вивчати.
-        ОБІЦЯЄМО!
-        Обіцяю я старатись, працювати, не лінуватись,
     Педагогів поважати і оцінки гарні мати!
-        ОБІЦЯЄМО!
-        Книги й зошити любити, берегти, а не губити.
-        Акуратними завжди бути, щоб нічого не забути.
-        ОБІЦЯЄМО!
-        Вчитись будемо сумлінно і поводитись відмінно.
Щоб батьки могли радіти, що такі в них гарні діти.
-        ОБІЦЯЄМО!



До школи добре ви підготувались.
Я бачив, як ви всі старалися,
Труднощів у дорозі не лякалися.
Цікавістю очі горіли.
Дай вам, Боже, здоров’я і сили,
Щоб невтомно нове пізнавать.



1 коментар: